BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mari exercise!!

mari exercise!!

If you look inside a girl's heart

you'd sees how much she really cries,

you'll find secrets hidden, best friends, and lies,

but what you'll see the most is how hard it is

to stay strong when nothing's right

and everything's wrong.


[ unknown ]

Monday, June 28, 2010

sangat sedih..

 * copy this from zie/buddytears ... sangat sedih dan aku sangat tersentuh.. aku jua pernah merasakan benda yang sama, mengalami pengalaman yang sama..


menjadi gemuk dan dilahirkan gemuk atau gemuk ketika usia tua...

aku dilahirkan dengan berat yang normal..sekitar berat2 ideal baby2 Malaysia. di lahirkan dari kalangan keluarga sederhana..semuanya bersederhana..dari cara hidup..dan makan pakai. pendek kata, mengikut kemampuan diri dan keluarga.

dibesarkan penuh kasih sayang dan punya sepenuhnya rasa cinta dan sayang, membuatkan aku membesar dalam persekitaran yang amat sihat dan sangat sihat.

usia demi usia..tubuhku yang hanya memiliki ketinggian 163cm ni semakin mengembang dan terus mengembang. maka lekatlah gelaran-gelaran sungguh "enak" tanda penghargaan dan keperihatinan kawan2 yang cukup "sempurna".

[Image]

GEMOK!!....MONTEL!!...GENDUT...BOROI...DORAEMON...GIANT...BULAT...ROTI BOOM...SHANIE..ADIBAH NOOR...DEBAB!!.....

dan macam2 agi...macam pingat yang boleh membawa gelaran....SI polan..polan..polan...

aku teruskan hidup dengan memangku gelaran-gelaran yang cukup BESAR dan GEMOK itu..hingga usia aku akhirnya 26 tahun...

kerana terlalu asyik dan kerap aku hidup dengan gelaran-gelaran itu....aku menjadi takut dengan diri sendiri...aku tidak pernah sesekali membenci diri aku yang gemuk ini....cuma aku takut!!..

hari berganti hari..berat bertambah berat...tubuh aku semakin mengebu dan mengepam!..makin lama makin SIHAT..GEMOK...

aku teringat..suatu masa dulu..masa aku menginjak remaja....aku terjatuh di tangga umah wan aku..tangga tu terjatuh...asalnya..memang tangga tu dah tercabut paku...

nak dijadikan cerita..masa aku nak naik..elok2 baru pijak anak tangga yang ke dua..tangga tu terjatuh..dengan aku-aku pastinya terjatuh sambil terduduk...sakitnya punggung dan pinggang aku masa tu..hanya Allah yang tahu..batang penyapu terlepas. niat aku nak ke atas bersihkan sawang...nak raya lagi 2 hari..rumah x siap berkemas ag....

tengah aku menahan perit...ketawa2 ria bergema di belakang...."HAHAHAHAHAHA...ANAK GAJAH JATUH...HAHAHAHAHA...ANAK GAJAH JATUH....!!..ANAK GAJAH...".....penuh penghayatan dan penuh jiwa mereka-mereka mentertawakan aku....aku seekor anak gajah...

Ya ALLAH....hancurnya hati aku...sakit di pinggang and punggung yang tak terkata..bertambah tercalar dan terluka dengan ejakan sepenuh hati sepupu2 aku...gelaklah...anak gajah ini..memang suka...memang suka diejek dan dicerca..gelaklah....gelaklah sepuas hati...

aku gagahkan diri bangun..sisa tawa sepupu-sepupu aku mengejek seekor anak gajah masih mengila....anak gajah dan si beauty..memanglah jauh bezanya. aku anak gajah itu..mereka puteri-puteri jelita..idaman putera-putera....

susah untuk aku bangun sebenarnya...sakit sangat!!!..tetapi aku x betah berdiam lama di situ. ada tangis yang dah mula nak pecah. hinanya menjadi gemuk...Ya Allah...bulan ramadhan yang mulia ni..kau sabarkan imanku..tabahkan hatiku....lirihnya..sendunya....hanya Allah je yang tahu...

anak gajah ini, berjalan menjauh....menuju ke balkoni....aku diamkan diri disitu...aku lihat...hijau pokok dan biru langit...air mata tak tertahan..anak gajah ini menangis..hati seekor gajah ini betul2 terluka...Ya Allah....sakitnya....sakitnya....anak gajah ini sakit...mak...sakit....along sakit...sakit punggung!!..pinggang!!..tapi hati along lagi sakit!!!...anak gajah sakit mak!!!

air mata terus mengalir..anak gajah ini terus menangis....aku seekor anak gajah....

dengan gelaran anak gajah..aku teruskan hidup.....berhari2 cerita seekor anak gajah jatuh tangga menjadi bahan utama perbualan...gelak2 yang penuh bangga menjadi teman setia...sehingga akhirnya mak aku tau dan berkata..."Kalo along anak gajah...habis makcik ni mak gajah!?"....semua terdiam..anak gajah ni x harapkan pembelaan....anak gajah ni dah halalkan penghinaan....biarlah aku terus menjadi bahan ketawa..jangan hina mak aku!!....terima kasih mak......terima kasih....

musim berganti musim..aku hidup dengan ketakutan dan rendah diri..aku ciptakan kejayaan dan kebahagiaan diri sendiri..dengan belajar bersungguh-sungguh..ukir kejayaan dan cita-cita...hingga akhirnya aku ke peringkat master....

semasa praktikal di sebuah firm.....diskriminasi saiz badan menjadi topik besar...tetap menambah cerita di arkib seorang gadis gemuk...."aku x nak ah ambik zie..nanti senget kete aku...wakakakakakakakakakaka......"seronoknya ketawa......aku terdiam....senget kete..kete ayah aku xpernah senget pun....aku si gemuk hanya layak jalan kaki jer ek....macam masa jamuan....yang cantik2 di depan..menyambut tetamu..aku si gemuk...dengan baju raya..tolong orang cuci pinggan...hidangkan makanan....aku dengan pakaian raya..menyinsing lengan membasuh pinggan..aku dengan pakaian raya..berlari-lari menambah kuih muih..menyediakan hidangan..sebab, aku si gemuk yang memakai pakaian raya yang lawa dan mahal..tetap di pandang hudoh dan hina...aku si gemuk..tmpt aku kat belakang2.....akukan si gemuk...

akukah si gemuk yang hudoh..cacat..hina..buruk....akukah si gemuk....

kerana orang-orang yang penuh jiwa besar dan bangga dengan kecantikkan dan kesempurnaan mereka..aku menjadi aku....menjadi seorang perempuan gemuk yang sangat penakut....

aku perempuan gemuk yang sangat takutkan ikatan..aku seorang perempuan gemuk yang sangat takutkan percintaan...aku seorang perempuan gemuk yang sangat tak percaya pada cinta...aku sangat takut...

aku perempuan gemuk yang dah terlalu biasa di jadi bahan gurauan dan gelak serta ejekan orang....lelaki?hahaha..aku bukan pari2 dan seorang puteri..aku hanya seorang perempuan gemuk.....

aku menjadi sekeras aku.....aku kuatkan diri dari cinta..tidak menerima cinta..kerana aku seorang perempuan gemuk....tiada penghargaan untuk si gemuk yang bernama aku..yang ada,...hanya penghinaan...

aku perempuan gemuk...yang berusaha melepaskan cinta aku untuk kebahagiaannya....aku perempuan gemuk..yang mengeraskan hati aku untuk tidak jatuh cinta...

aku perempuan gemuk yang cuba sedaya aku menjadi seorang yang ego dan tidak punya hati...

aku perempuan gemuk yang hanya mampu mengimpikan bahagia berkeluarga..tetapi tidak akan berani mencipta realiti...

aku perempuan gemuk yang hanya berani menjaga diri dan hati sendiri...aku x nak lukakan hati dia....kerana bersama aku yang gemuk...manusia akan melihatnya pelik..manusia akan memandangnya jelik..manusia akan mentertawakannya...biarlah....aku lepaskan dia...kerana dia x sepatutnya terkena biasan dan tulah perempuan gemuk...

aku perempuan gemuk yang sangat terbiasa membiarkan jiwanya sedih....aku sedih..aku sepi..tapi aku seorang perempuan gemuk...

wahai hati...bawalah perasaan ini jauh....wahai hati.....biarkanlah segalanya pergi...wahai hati...jangan kau cambahkan benih cinta ini...wahai hati....fahamilah..aku tak mampu menyintai....wahai hati..jangan kau bisikan rindu ini terus menerus meresap ke dalam jiwa...wahai hati....aku tak mampu untuk kecewa ag...wahai hati..jangan ko robek hatimu sendiri...wahai hati.....biarlah segalanya mati...wahai hati..biarlah segalanya pergi.....

wahai hati..kau perlu faham...kau perlu mengerti....

aku....seorang perempuan gemuk!