BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mari exercise!!

mari exercise!!

If you look inside a girl's heart

you'd sees how much she really cries,

you'll find secrets hidden, best friends, and lies,

but what you'll see the most is how hard it is

to stay strong when nothing's right

and everything's wrong.


[ unknown ]

Friday, February 26, 2010

more on diets..

1 Senaman ~ paling berkesan melakukan senaman selama 20 minit, sebanyak 3 kali seminggu. Bagi yang sedang berdiet, sebaiknya lakukan secara seimbang dan mengikut kemampuan diri. Mulakan dengan perlahan-lahan ini tidak akan membebankan badan…

2 Makan Makanan Sihat ~ Seimbangkan anda, lebihkan buah, sayur dan ikan. Kurangkan daging merah dan makanan ringan pastinya kurus anda akan menjadi sempurna. Ada juga tips – untuk kurus menyatakan supaya menyimpan buah apal hijau di dalam peti sejuk dan gantikannya menjadi snek apabila anda berkeinginan untuk mengunyah. Gantikan juga air berkabonat dengan jus seperti apal hijau, carot, oren, limau dan sebagainya mengikut kegemaran anda. Yogurt juga baik untuk mereka yang sedang berdiet…

3 Kurangkan Makan ~ Kawal anda, makan hanya pada waktu yang betul dan kuantiti yang berpatutan. Salah satu kurus lagi adalah dengan mengurangkan separuh dari kadar pemakanan anda sebelum ini, contohnya sebelum ini anda makan 2 senduk nasik, ketika dalam proses cuba kurangkan kepada 1 senduk sahaja. untuk mengurangkan makan juga boleh dilakukan dengan menambahkan serat yang banyak di dalam anda, makanlah sehingga 5 kali hidangan berupa buah-buah dan sayuran. buah-buahan ini boleh juga di ambil diantara waktu makan jadi perut anda tidak kosong dan lapar lagi… pastinya program kurus anda akan berjalan dengan lancar.

4 Eskpresi Diri ~ Lakukan apa yang anda ingin lakukan. Katakan apa yang anda ingin katakan serta lakukan segala yang betul untuk diri sendiri. Sibukkanlah diri dengan aktiviti kegemaran, jangan membiarkan masa anda terbuang begitu sahaja. Ini dapat mengelakkan dari anda berfikir untuk makan apabila bosan sebaliknya anda pastinya akan sentiasa gembira dan ceria… Begitulah ekspresi diri juga turut menyumbang dalam mengrealisasikan program kurus anda.

5 Kawal emosi ~ Satu lagi yang tidak harus dilupakan dalam program kurus anda, bijaklah mengawal emosi dan pemikiran anda, dengan ini anda akan bersedia menerima sebarang kebarangkalian dalam hidup. Tingkatkanlah keyakinan diri dan hargai diri sendiri pastinya melakukan yang terbaik kepada diri sendiri. Sebenarnya tabiat pemakanan juga ada kaitannya dengan emosi diri jadi untuk merealisasikan kurus anda, pastikan pengawalan emosi yang terbaik. kurus anda juga akan lebih akan lebih berkesan dengan mengamalkan gaya hidup sihat……


program diet - - - - program 3 bulan?

okay... aku, deklin, kakak dan kak adik ade plan nak buat satu program diet.. tak ade la macam the biggest loser kan.. tapi, nak wat program diet beramai2 jer.. sedara mara.. kawan2.. lagi best kot kalau ade geng... kalau ade member untuk sama2 berdiet...
so, macam ni... harap kakak dan kak adik baca... ehehehe...

kite start... 1 mac 2010 nih.. ade lagi 2 days to go.. tak kisah la nak amek supplement ape.. dietmate5, herbalife or anything u can find.. tak kisah.. sebab bile kite consume any supplement pon, in the end kite kene discipline kan.. kalau tak, tak ade maknanya diet atau makan bende2 mahal tuh...
so.... 1st, DISCIPLINE~~~~ then, baru la diikuti dengan EXERCISES , next.. jaga makan... CONTROL CALORIES INTAKE.. pastu, pandai2 laaa kot.. ahahahaha

kakak, kak adik... sms la kat angah current weight... okay????? nanti bile dah kompom, baru bank in duit... biar mak ngah yang pegang.. nak kire cemana? bulan2 ke sekaligus bayar? ehehehee... cam menarik nih..

angah selalu baca blog zulaikha ngan blog kak rahimah for very good diet infos.. mmg best blog diorang... inspired lots of people kan..

Detoxifying Your Body

A Detox Diet (also called a cleansing diet) will remove toxins and poisons from your body. The idea of a good detox diet is to eat pure and natural foods that will aid the function of the lymph, kidneys, and liver. All foods that hinder the regime will be avoided.

Generally most detox diets will contain the following foods:

  • Organic food and drink (no pesticides or fungicides).
  • Whole unprocessed foods (grains, nuts, seeds, etc).
  • High mix of vegetables and fruit.
  • 2 liters of water per day
  • Certain herbs such as Psyllium seed, Licorice root, Yucca root, Milk thistle seed, Gentian root, to aid the detoxifying process.

Most detox programs will avoid the following:

  • Alcohol, caffeine, tobacco, and drugs
  • Processed and refined foods
  • Certain supplements (due to the amount of additives).

Wednesday, February 10, 2010

tahap kemalasan melampau

malas sungguh hari ni..
aku tak ade mood langsung nak buat ape2... nak sidai baju malas.. nak masak malas.. nak pegi sekolah lagi lahhh malas...
tapi, masak tuh wajib... kene masak.. so dah masak.. sidai baju pon.. nanti banyak sangat baju nak dibasuh, disidai lagi letih,.. so.. buat mana yang ada dulu..
tapi, lastly.. setan menang.. aku tak pegi sekolah hari nih.. lagipon mmg aku tak sihat sangat.. running nose.. tensionnye bila selsema... pastu aku ade kerja kene buat sket today... takut sket nak mc sekarang.. sebab pengetua baru adalah sangat garang dan menakutkan. huhuhu


"Selalu kita menyangka yang di tangan orang indah dan menawan; apa yang di tangan sendiri sentiasa kedam. Selalu kita meletakkan impian yang muluk-muluk pada kepunyaan orang sedangkan orang turut terliur dengan apa yang kita miliki."