BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mari exercise!!

mari exercise!!

If you look inside a girl's heart

you'd sees how much she really cries,

you'll find secrets hidden, best friends, and lies,

but what you'll see the most is how hard it is

to stay strong when nothing's right

and everything's wrong.


[ unknown ]

Wednesday, December 29, 2010

tahniah !!!

TAHNIAH!!!

KEPADA PASUKAN HARIMAU MUDA MALAYSIA 
kerana berjaya membenamkan pasukan Indonesia dalam piala Suzuki AFF 2010... walaupun, piala ini tidak diendorse oleh FIFA, tapi, anda bejaya menunjukkan yang anda semua mampu memberikan kejutan..
diharap, kejayaan kamu semua menjadi pemangkin dan  pembangkit semangat penyokong bola Malaysia...
semoga anda dapat membuatkan peminat bola sepak negara kembali ke stadium dan bersorak untuk anda semua..

GO MALAYSIA!!!


whatever it is... i am so proud to be MALAYSIAN!!!

runaway...

Great minds discuss ideas;
Average minds discuss events;
Small minds discuss people.
-Eleanor Roosevelt
 
 
okay, 
the title have nothing to do with the rest of the story... huhu.. i'm just saying that..
 
okay now.. just recently Malaysia's team (Harimau Muda) won 3-0 with Indonesian team (Garuda) in football.. Piala Suzuki AFF in Stadium Bukit Jalil... I dont know how to say it, I dont want to be called -racist or anything.. because I am not.. BUT..... those fanatics hooligans (Indonesians team) make a crap out of a simple thing.. come on guys!! football should make us as one.. merapatkan silaturrahim.. not foes.. di mana semangat kesukanan kamu semua? Malaysian or Indonesians... sudah2 lah bergaduh.... kita satu rumpun, satu bangsa dan yang pentingnya satu agama... orang luar suka melihat kita sesama islam bergaduh, bagi mereka itu adalah kemenangan yang besar apabila sesama Islam tidak sekata...

my fellow student in smkgs, bunch of them is actually Indonesians.. most of them is a very good students, nice kids... and some of them,... OMG.. i feel like punching them in the face and throw them back to Indonesia.. BUT, they are still a human, who need to be faced as a person, to be respect and loves... come on now, let us be 1... now, u are in malaysia... be a true malaysians... remember the governments that gives u money and chance to live ur life...  open ur closed mind right now....

but hey, i still hate Indonesian dramas that airing on our televisions now.. alisa-dongeng-cahaya-cinta kirana-whatsoever-whatever- oh my goodness gracious... tolonglahhh~~~~ berentilah tayangkan cerita2 yang boleh merosakkan minda budak2, remaja.. biarlah minda mereka terbuka lebih luas dan kreatif -- tanpa menonton cerita2 begini... aku-dah-jemu-bosan-nak-muntak-uwekkkk!!!! tapi, kalau cerita berunsur agama, pengajaran.. saya sokong 200%... 

i think thats it for now.... i think i really want to be active again in blogging.. :))))
love ya peepss~~


Friday, November 26, 2010

poems..

Truly A Friend
Someone to lean on when problems appear,
Someone on whom you’d depend,
Someone who’ll lift you when you’re down in the dumps,
That someone is truly a friend.
That’s how I feel about you my dear friend;
You’re so special just as you are.
Just to know that you’re there provides comfort to spare;
A friendship like yours sets the bar.
By Karl and Joanna Fuchs
 
 
Your Special Friendship
Whenever my life feels empty,
Those times when I feel a lack,
I thank God for your special friendship,
Because I know you've got my back.
When I wonder about life's true meaning,
And whether it all makes sense,
With a word or a smile from you, friend,
I forget my silly laments.
I guess what I'm trying to say, friend,
Is with all your support and your giving,
You brighten each minute I'm with you,
And make every day well worth living.
By Joanna Fuchs
 

Thursday, July 1, 2010

youth

me  :  i smell something bad...
xxx : what kind of smell??
me  : not sure.. but it smells quite bad..
xxx : well sugar, maybe thats the smell of your decaying youth?
me  : what the f**k?? what youth?
xxx : its true..u r 27 already.. aren't u agree that your youth is slowly decaying?
me  : u say 1 more word.. i swear i'll smack ur face..

okayy then....................................................

Monday, June 28, 2010

sangat sedih..

 * copy this from zie/buddytears ... sangat sedih dan aku sangat tersentuh.. aku jua pernah merasakan benda yang sama, mengalami pengalaman yang sama..


menjadi gemuk dan dilahirkan gemuk atau gemuk ketika usia tua...

aku dilahirkan dengan berat yang normal..sekitar berat2 ideal baby2 Malaysia. di lahirkan dari kalangan keluarga sederhana..semuanya bersederhana..dari cara hidup..dan makan pakai. pendek kata, mengikut kemampuan diri dan keluarga.

dibesarkan penuh kasih sayang dan punya sepenuhnya rasa cinta dan sayang, membuatkan aku membesar dalam persekitaran yang amat sihat dan sangat sihat.

usia demi usia..tubuhku yang hanya memiliki ketinggian 163cm ni semakin mengembang dan terus mengembang. maka lekatlah gelaran-gelaran sungguh "enak" tanda penghargaan dan keperihatinan kawan2 yang cukup "sempurna".

[Image]

GEMOK!!....MONTEL!!...GENDUT...BOROI...DORAEMON...GIANT...BULAT...ROTI BOOM...SHANIE..ADIBAH NOOR...DEBAB!!.....

dan macam2 agi...macam pingat yang boleh membawa gelaran....SI polan..polan..polan...

aku teruskan hidup dengan memangku gelaran-gelaran yang cukup BESAR dan GEMOK itu..hingga usia aku akhirnya 26 tahun...

kerana terlalu asyik dan kerap aku hidup dengan gelaran-gelaran itu....aku menjadi takut dengan diri sendiri...aku tidak pernah sesekali membenci diri aku yang gemuk ini....cuma aku takut!!..

hari berganti hari..berat bertambah berat...tubuh aku semakin mengebu dan mengepam!..makin lama makin SIHAT..GEMOK...

aku teringat..suatu masa dulu..masa aku menginjak remaja....aku terjatuh di tangga umah wan aku..tangga tu terjatuh...asalnya..memang tangga tu dah tercabut paku...

nak dijadikan cerita..masa aku nak naik..elok2 baru pijak anak tangga yang ke dua..tangga tu terjatuh..dengan aku-aku pastinya terjatuh sambil terduduk...sakitnya punggung dan pinggang aku masa tu..hanya Allah yang tahu..batang penyapu terlepas. niat aku nak ke atas bersihkan sawang...nak raya lagi 2 hari..rumah x siap berkemas ag....

tengah aku menahan perit...ketawa2 ria bergema di belakang...."HAHAHAHAHAHA...ANAK GAJAH JATUH...HAHAHAHAHA...ANAK GAJAH JATUH....!!..ANAK GAJAH...".....penuh penghayatan dan penuh jiwa mereka-mereka mentertawakan aku....aku seekor anak gajah...

Ya ALLAH....hancurnya hati aku...sakit di pinggang and punggung yang tak terkata..bertambah tercalar dan terluka dengan ejakan sepenuh hati sepupu2 aku...gelaklah...anak gajah ini..memang suka...memang suka diejek dan dicerca..gelaklah....gelaklah sepuas hati...

aku gagahkan diri bangun..sisa tawa sepupu-sepupu aku mengejek seekor anak gajah masih mengila....anak gajah dan si beauty..memanglah jauh bezanya. aku anak gajah itu..mereka puteri-puteri jelita..idaman putera-putera....

susah untuk aku bangun sebenarnya...sakit sangat!!!..tetapi aku x betah berdiam lama di situ. ada tangis yang dah mula nak pecah. hinanya menjadi gemuk...Ya Allah...bulan ramadhan yang mulia ni..kau sabarkan imanku..tabahkan hatiku....lirihnya..sendunya....hanya Allah je yang tahu...

anak gajah ini, berjalan menjauh....menuju ke balkoni....aku diamkan diri disitu...aku lihat...hijau pokok dan biru langit...air mata tak tertahan..anak gajah ini menangis..hati seekor gajah ini betul2 terluka...Ya Allah....sakitnya....sakitnya....anak gajah ini sakit...mak...sakit....along sakit...sakit punggung!!..pinggang!!..tapi hati along lagi sakit!!!...anak gajah sakit mak!!!

air mata terus mengalir..anak gajah ini terus menangis....aku seekor anak gajah....

dengan gelaran anak gajah..aku teruskan hidup.....berhari2 cerita seekor anak gajah jatuh tangga menjadi bahan utama perbualan...gelak2 yang penuh bangga menjadi teman setia...sehingga akhirnya mak aku tau dan berkata..."Kalo along anak gajah...habis makcik ni mak gajah!?"....semua terdiam..anak gajah ni x harapkan pembelaan....anak gajah ni dah halalkan penghinaan....biarlah aku terus menjadi bahan ketawa..jangan hina mak aku!!....terima kasih mak......terima kasih....

musim berganti musim..aku hidup dengan ketakutan dan rendah diri..aku ciptakan kejayaan dan kebahagiaan diri sendiri..dengan belajar bersungguh-sungguh..ukir kejayaan dan cita-cita...hingga akhirnya aku ke peringkat master....

semasa praktikal di sebuah firm.....diskriminasi saiz badan menjadi topik besar...tetap menambah cerita di arkib seorang gadis gemuk...."aku x nak ah ambik zie..nanti senget kete aku...wakakakakakakakakakaka......"seronoknya ketawa......aku terdiam....senget kete..kete ayah aku xpernah senget pun....aku si gemuk hanya layak jalan kaki jer ek....macam masa jamuan....yang cantik2 di depan..menyambut tetamu..aku si gemuk...dengan baju raya..tolong orang cuci pinggan...hidangkan makanan....aku dengan pakaian raya..menyinsing lengan membasuh pinggan..aku dengan pakaian raya..berlari-lari menambah kuih muih..menyediakan hidangan..sebab, aku si gemuk yang memakai pakaian raya yang lawa dan mahal..tetap di pandang hudoh dan hina...aku si gemuk..tmpt aku kat belakang2.....akukan si gemuk...

akukah si gemuk yang hudoh..cacat..hina..buruk....akukah si gemuk....

kerana orang-orang yang penuh jiwa besar dan bangga dengan kecantikkan dan kesempurnaan mereka..aku menjadi aku....menjadi seorang perempuan gemuk yang sangat penakut....

aku perempuan gemuk yang sangat takutkan ikatan..aku seorang perempuan gemuk yang sangat takutkan percintaan...aku seorang perempuan gemuk yang sangat tak percaya pada cinta...aku sangat takut...

aku perempuan gemuk yang dah terlalu biasa di jadi bahan gurauan dan gelak serta ejekan orang....lelaki?hahaha..aku bukan pari2 dan seorang puteri..aku hanya seorang perempuan gemuk.....

aku menjadi sekeras aku.....aku kuatkan diri dari cinta..tidak menerima cinta..kerana aku seorang perempuan gemuk....tiada penghargaan untuk si gemuk yang bernama aku..yang ada,...hanya penghinaan...

aku perempuan gemuk...yang berusaha melepaskan cinta aku untuk kebahagiaannya....aku perempuan gemuk..yang mengeraskan hati aku untuk tidak jatuh cinta...

aku perempuan gemuk yang cuba sedaya aku menjadi seorang yang ego dan tidak punya hati...

aku perempuan gemuk yang hanya mampu mengimpikan bahagia berkeluarga..tetapi tidak akan berani mencipta realiti...

aku perempuan gemuk yang hanya berani menjaga diri dan hati sendiri...aku x nak lukakan hati dia....kerana bersama aku yang gemuk...manusia akan melihatnya pelik..manusia akan memandangnya jelik..manusia akan mentertawakannya...biarlah....aku lepaskan dia...kerana dia x sepatutnya terkena biasan dan tulah perempuan gemuk...

aku perempuan gemuk yang sangat terbiasa membiarkan jiwanya sedih....aku sedih..aku sepi..tapi aku seorang perempuan gemuk...

wahai hati...bawalah perasaan ini jauh....wahai hati.....biarkanlah segalanya pergi...wahai hati...jangan kau cambahkan benih cinta ini...wahai hati....fahamilah..aku tak mampu menyintai....wahai hati..jangan kau bisikan rindu ini terus menerus meresap ke dalam jiwa...wahai hati....aku tak mampu untuk kecewa ag...wahai hati..jangan ko robek hatimu sendiri...wahai hati.....biarlah segalanya mati...wahai hati..biarlah segalanya pergi.....

wahai hati..kau perlu faham...kau perlu mengerti....

aku....seorang perempuan gemuk!

Friday, May 21, 2010

benci..

aku benci kau setan!!!!!
b**i!!!

Wednesday, May 12, 2010

lagu best..

Sunday, April 25, 2010

of feeling emo and stress

...the title says it all...

a lot.. loads of thing, events and emotional circulation happens.. emotional changes...
well, obviously im not that stable now, emotionally i mean.. so, not good for me to write anything..
talked about karma before.. its just my karma.. not so good..

if anybody do understands me, please raise your hand.. write something in my page..
if u pass by kl, please just drop by to see me.. bestfriends...
i need some really good hands to touch my heart rite now..

Wednesday, March 3, 2010

post ke-100

waaa.. this is my 100th post!!!!!!!!!!!
ehehehehe...........

okay.. its started ye... control ur calories intake.. ahahahahaaa

Friday, February 26, 2010

more on diets..

1 Senaman ~ paling berkesan melakukan senaman selama 20 minit, sebanyak 3 kali seminggu. Bagi yang sedang berdiet, sebaiknya lakukan secara seimbang dan mengikut kemampuan diri. Mulakan dengan perlahan-lahan ini tidak akan membebankan badan…

2 Makan Makanan Sihat ~ Seimbangkan anda, lebihkan buah, sayur dan ikan. Kurangkan daging merah dan makanan ringan pastinya kurus anda akan menjadi sempurna. Ada juga tips – untuk kurus menyatakan supaya menyimpan buah apal hijau di dalam peti sejuk dan gantikannya menjadi snek apabila anda berkeinginan untuk mengunyah. Gantikan juga air berkabonat dengan jus seperti apal hijau, carot, oren, limau dan sebagainya mengikut kegemaran anda. Yogurt juga baik untuk mereka yang sedang berdiet…

3 Kurangkan Makan ~ Kawal anda, makan hanya pada waktu yang betul dan kuantiti yang berpatutan. Salah satu kurus lagi adalah dengan mengurangkan separuh dari kadar pemakanan anda sebelum ini, contohnya sebelum ini anda makan 2 senduk nasik, ketika dalam proses cuba kurangkan kepada 1 senduk sahaja. untuk mengurangkan makan juga boleh dilakukan dengan menambahkan serat yang banyak di dalam anda, makanlah sehingga 5 kali hidangan berupa buah-buah dan sayuran. buah-buahan ini boleh juga di ambil diantara waktu makan jadi perut anda tidak kosong dan lapar lagi… pastinya program kurus anda akan berjalan dengan lancar.

4 Eskpresi Diri ~ Lakukan apa yang anda ingin lakukan. Katakan apa yang anda ingin katakan serta lakukan segala yang betul untuk diri sendiri. Sibukkanlah diri dengan aktiviti kegemaran, jangan membiarkan masa anda terbuang begitu sahaja. Ini dapat mengelakkan dari anda berfikir untuk makan apabila bosan sebaliknya anda pastinya akan sentiasa gembira dan ceria… Begitulah ekspresi diri juga turut menyumbang dalam mengrealisasikan program kurus anda.

5 Kawal emosi ~ Satu lagi yang tidak harus dilupakan dalam program kurus anda, bijaklah mengawal emosi dan pemikiran anda, dengan ini anda akan bersedia menerima sebarang kebarangkalian dalam hidup. Tingkatkanlah keyakinan diri dan hargai diri sendiri pastinya melakukan yang terbaik kepada diri sendiri. Sebenarnya tabiat pemakanan juga ada kaitannya dengan emosi diri jadi untuk merealisasikan kurus anda, pastikan pengawalan emosi yang terbaik. kurus anda juga akan lebih akan lebih berkesan dengan mengamalkan gaya hidup sihat……


program diet - - - - program 3 bulan?

okay... aku, deklin, kakak dan kak adik ade plan nak buat satu program diet.. tak ade la macam the biggest loser kan.. tapi, nak wat program diet beramai2 jer.. sedara mara.. kawan2.. lagi best kot kalau ade geng... kalau ade member untuk sama2 berdiet...
so, macam ni... harap kakak dan kak adik baca... ehehehe...

kite start... 1 mac 2010 nih.. ade lagi 2 days to go.. tak kisah la nak amek supplement ape.. dietmate5, herbalife or anything u can find.. tak kisah.. sebab bile kite consume any supplement pon, in the end kite kene discipline kan.. kalau tak, tak ade maknanya diet atau makan bende2 mahal tuh...
so.... 1st, DISCIPLINE~~~~ then, baru la diikuti dengan EXERCISES , next.. jaga makan... CONTROL CALORIES INTAKE.. pastu, pandai2 laaa kot.. ahahahaha

kakak, kak adik... sms la kat angah current weight... okay????? nanti bile dah kompom, baru bank in duit... biar mak ngah yang pegang.. nak kire cemana? bulan2 ke sekaligus bayar? ehehehee... cam menarik nih..

angah selalu baca blog zulaikha ngan blog kak rahimah for very good diet infos.. mmg best blog diorang... inspired lots of people kan..

Detoxifying Your Body

A Detox Diet (also called a cleansing diet) will remove toxins and poisons from your body. The idea of a good detox diet is to eat pure and natural foods that will aid the function of the lymph, kidneys, and liver. All foods that hinder the regime will be avoided.

Generally most detox diets will contain the following foods:

  • Organic food and drink (no pesticides or fungicides).
  • Whole unprocessed foods (grains, nuts, seeds, etc).
  • High mix of vegetables and fruit.
  • 2 liters of water per day
  • Certain herbs such as Psyllium seed, Licorice root, Yucca root, Milk thistle seed, Gentian root, to aid the detoxifying process.

Most detox programs will avoid the following:

  • Alcohol, caffeine, tobacco, and drugs
  • Processed and refined foods
  • Certain supplements (due to the amount of additives).

Wednesday, February 10, 2010

tahap kemalasan melampau

malas sungguh hari ni..
aku tak ade mood langsung nak buat ape2... nak sidai baju malas.. nak masak malas.. nak pegi sekolah lagi lahhh malas...
tapi, masak tuh wajib... kene masak.. so dah masak.. sidai baju pon.. nanti banyak sangat baju nak dibasuh, disidai lagi letih,.. so.. buat mana yang ada dulu..
tapi, lastly.. setan menang.. aku tak pegi sekolah hari nih.. lagipon mmg aku tak sihat sangat.. running nose.. tensionnye bila selsema... pastu aku ade kerja kene buat sket today... takut sket nak mc sekarang.. sebab pengetua baru adalah sangat garang dan menakutkan. huhuhu


"Selalu kita menyangka yang di tangan orang indah dan menawan; apa yang di tangan sendiri sentiasa kedam. Selalu kita meletakkan impian yang muluk-muluk pada kepunyaan orang sedangkan orang turut terliur dengan apa yang kita miliki."

Saturday, January 16, 2010

memories..


gambar ni taken on our way to amman, jordan...
missing the good old days ni the middle east.. i really hope that i will go to damascus / damsyik again for honeymoon (if i ever get married)
I PROMISE MY SELF.. I WILL GO THE MIDDLE EAST AGAIN!!
i really wanna go to Petra, Jordan... i still think my true calling is to be an archeologist or some kind of history expert.. but believe me, i am totally fail with sejarah since school days.. spm aku sejarah dapat 6d..

this is me in front of Omayyad Mosque.. this mosque has been here for centuries.. dari zaman bani Umayyah.. orang2 kat syria pun sangat cantik dan kacak.. seriously.. tak jumpa pon sorang yang tak cantik ataupun tak hensem.. sumer hensem2.. even budak2 kecik pon.. subhanallah... Allah kurniakan orang2 kat sini dengan rupa dan peribadi yang cantik...

aku rindu laa plak nak pegi jalan2.. kak maimun ajak pegi perth, australia... bulan 11 nanti.. insyaAllah!!!! akan ku turuti langkah mu kak maimun...
hasnizah plak ajak pegi beijing, china.... waaahhh... banyaknyer nak pakai duit.. seronoknyer kalau dapat jalan2.. tapi, aduss.. duit pon macam seronok jer mengalir.. tapi, tak kawen lagi kan.. ape salahnyer.. enjoy2 jer selagi boleh....


aaaaaaaa... seronok2.. nak jalan2 lagi.. nak jalan jugakk!!!!!

Friday, January 15, 2010

idiots..

Don't argue with idiots.

They'll drag you down to their level and beat you with experience...

been through many things in me life... and most of them can be very painful, but then.. all of us know that LIFE IS TOO SHORT TO WAKE UP EVERY MORNING WITH REGRETS.. and I also know that I have to believe.. I must have faith in my own self.. EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON..

tapi, pernah tak terfikir tentang sebab-sebab terjadinya sesuatu tu? Allah Maha hebat, segala yang dijadikanNya mesti sempurna.. lambat dan cepat sahaja menjadi pengukur.. sebagai manusia, aku mesti percaya yang setiap kejadian yang Allah ciptakan mesti ada hikmahnya.. dulu masa belajar agama kat sekolah.. ustazah thaniza selalu pesan..

"hidup kita dah tertulis.. percaya pada qada' dan qadar.. tapi, kita masih boleh ubah perjalanan hidup kita kalau kita betul2 percaya tentang kekuasaan Allah dan berusaha.. tanpa usaha, tawakal dan doa takkan kemana"

so, this is what i believe.....

If we get a chance, take it... embrace the changes.. If it changes your life - let it... Nobody said life would be easy, they just promised IT WOULD BE WORTH IT!!


Waiting for your answer is one of the most painful things I have ever been through. At least let me know whether or not I hurt you.

Wednesday, January 13, 2010

laskar pelangi...

LASKAR PELANGI... nidji

Mimpi adalah kunci
Untuk kita menaklukkan dunia
Berlarilah tanpa lelah
Sampai engkau meraihnya

Laskar pelangi takkan terikat waktu
Bebaskan mimpimu di angkasa
Warnai bintang di jiwa

Reff:
Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah surga
Bersyukurlah pada Yang Kuasa
Cinta kita di dunia selamanya

Cinta kepada hidup
Memberikan senyuman abadi
Walau hidup kadang tak adil
Tapi cinta lengkapi kita

Laskar pelangi takkan terikat waktu
Jangan berhenti mewarnai
Jutaan mimpi di bumi



saya suka lagu ini dan ceritanya...